Na przełomie zimy i wiosny 2021 zaprojektowałem prostą identyfikację wizualną dla firmy ECI Corp. W zakres prac wchodziło opracowanie logo, wizytówek, papieru firmowego, broszury firmowej oraz szablonu oferty do edycji na platformie Canva.
ECI Corp. to firma zajmująca się doradztwem prawnym w zakresie budowlanym, konstrukcyjnym i innowacji.
Projekt graficzny logo oraz identyfikacji wizualnej
Koncepcja logo ECI Corp. opiera się na sygnecie skonstruowanym na prostokątnej siatce, dzielącej jego powierzchnię na jednakowe kwadraty. Kwadraty te układają się w linie, linie zaś odzwierciedlają kształty liter e, c, i.
Symbol ma techniczny, konstrukcyjny charakter, jest geometryczny, a zatem przewidywalny, wyliczalny, stabilny. Przywodzi na myśl rozwiązania inżynieryjne, a przy tym wykazuje podobieństwo do układu scalonego, co konotuje innowacyjność, technologiczność.
Logotyp zapisany jest czcionką korespondującą z sygnetem pod względem grubości linii i zachowania kątów prostych. Pojawiające się w niej zaokrąglenia i skosy nie burzą stabilnego odbioru wizualnego całości, za to dodają mu nieco dynamiki.
Broszura firmowa
Projekt graficzny broszury firmowej nawiązuje do estetyki wykreowanej przez logo. Kolorystyka layoutu to skala szarości, rozświetlana jedynie kolorowymi fotografiami. Elementy zdobnicze nawiązują do kształtu sygnetu. Długość wierszy tekstu oraz interlinia zapewniają wygodną lekturę, całość sprawia natomiast wrażenie uporządkowania i nowoczesności, co dobrze oddaje ducha firmy.